پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225890
پرسپوليس با اين عنکبوت قهرمان مي شود!+تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/05/20 10:45:32
نمایش : 932
پرسپوليس خوب بازي مي کند چون خوب تمرين مي کند. پرسپوليس خوب بازي مي کند چون بازيکن سرعتي و خلاق در ترکيب دارد و پرسپوليس خوب بازي مي کند چونه همه اعضاي تيم هدف واحد دارند و هم در حمله پرتلاش ظاهر مي شوند و هم در دفاع.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خوب بازي کردن پرسپوليس دلايل ديگري هم دارد. ايده هاي بازي تعيين شده نيستند. در هر بازي ايده هاي بازي متناسب با شرايط و فضايي که حريف مي دهد تعيين مي شود. کمتر تيمي اين چنين بازي مي کند. خيلي از تيم ها شکل بازي شناخته شده اي دارند و در چارچوب مشخصي بازي مي کنند. 

 

پرسپوليس با اين سبک از بازي بي شک اين فصل هم مدعي قهرماني خواهد بود. اما گسترش فولاد براي بازگشت به روزهاي خوب بايد يک بار ديگر هدف را براي خود تعريف کند. 

 

1- پرسپوليس عنکبوتي فوتبال بازي مي کند. اين سبک از بازي براي نتيجه گيري فوق العاده است و تيم هايي مي توانند آن را دقيق پياده کنند که در ترکيب بازيکن خلاق و سرعتي داشته باشد. بازيکناني با گرايش توامان حمله و دفاع. در اين صحنه پراکندگي نامنظم بازيکنان تيم پرسپوليس شکل عنکبوتي را تداعي مي کند و همزمان تيم هم آماده حمله است و هم دفاع. از همه مهمتر اين شکل استقرار در زمين از نظر ذهني حريف را اذيت مي کند. پرسپوليس در همه اضلاع بازيکن دارد و همان طور که اشاره شد توامان هم مي تواند در حمله پرتعداد باشد و هم در دفاع.

 

 

 

2- خسوس نزديک به تير است، طبيعتا نياز به دايو ندارد. اشتباه او اين بوده که تصور نمي کرده وحيد اميري مستقيم توپ را وارد دروازه کند. کمي پيش آمده چون قبلا خوب ديده که دو بازيکن تيم پرسپوليس رها هستند و هر لحظه ممکن است وحيد اميري توپ را براي آنها ارسال کند. خسوس بايد زوايه را مي بسته و نسبت به وحيد اميري و توپي که او ارسال مي کند بدبين باشد. خسوس روي پنجه است در حالي که بايد کنار تير زاويه را مي بست! اشتباه او يک اشتباه تاکتيکي بود.

 

 

 

3- اين صحنه يکي از صحنه  هايي بود که گسترش فولاد مي توانست به گل برسد. پاس مورب بين مدافعان مياني را مهاجم گسترش فولاد مي توانست به گل تبديل کند اما ضربه آخر را بد زد! روي چنين توپ هايي مدافعان بايد به اندازه اي بهم نزديک شوند که توپ هاي ارسالي را پوشش دهند. در اين صحنه بي شک مدافع چپ پرسپوليس که اشراف بهتري به صحنه دارد مي توانست نزديک تر شود و توپ را پوشش دهد. چنين فاصله اي برتري عددي تيم مدافع را از بين مي برد و پرسپوليس بايد روي چنين صحنه هايي حساس باشد. 

 

 

 

4- يکي از حسن هاي بازي پرسپوليس بازي در باکس  هاي دفاعي حريف است. شاگردان برانکو به جاي منتظر ماندن و توپ گرفتن وارد باکس هاي دفاعي حريف مي شوند و در فضاي بين آنها صاحب توپ مي شوند و سرعت انتقال توپ و پاس ها به گونه اي است که صاحب فضاهاي جديدي مي شوند. پرسپوليس در بازي با گسترش فولاد صاحب موقعيت هاي خوب گلزني شد اما هيچ يک از اين موقعيت ها را قدر ندانست و روي اشتباه دروازه بان تيم حريف به گل رسيد. اين يک معضل است که بايد مورد توجه برانکو باشد.

 

 

 

5- حضور متراکم بازيکنان پرسپوليس در منطقه يک سوم دفاعي گسترش فولادي ها را مجبور به شوتزني کرد. در اين صحنه مي بينيد پرسپوليسي ها به خوبي لايه هاي دفاعي را پشت توپ ايجاد کردند. در حالي که اگر خط هاي دفاعي را تشکيل مي دادند گسترش فولادي ها پيشروي مي کردند و در فاصله نزديک تر دروازه حريف را نشانه مي گرفتند. 

 

حضور نامنظم بازيکنان در منطقه يک سوم دفاعي و پوشش فضاهاي متفاوت پيراموني توپ  درصد گلزني حريف را به نحو قابل ملاحظه اي کاهش مي دهد.

 

پرسپوليس در اين بازي در دفاع کردن همانند حمله خوب بازي کرد و و فقط اشتباهات جزيي داشت.

 

 

 

6- روي پرتاب اوت - گسترش فولاد سه بازيکن در محوطه جريمه دارد و پرسپوليس 9 بازيکن! اين عکس به سادگي ثابت مي کند همه پرسپوليسي ها برد مي خواهند و با همان توان که حمله مي کنند با هم توان دفاع مي کنند.

 

پيش تر اشاره کرديم. پرسپوليس در زمان علي دايي بهترين خط دفاعي را داشت و فصل گذشته با برانکو صاحب بهترين خط حمله شد اما در هيچ کدام از برهه ها قهرمان نشد. اين نشان مي دهد براي قهرمان شدن بايد در هر دو بخش خوب بود. حتي به طور نسبي. 

 



منبع:ورزش3

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html